tisdag 1 januari 2008

Hemma igen...

Det känns sannerligen märkligt att vara hemma igen.
Ena stunden ligger man på stranden i Thailand och lapar sol i 35 graders värme och i den andra skjuter man upp raketer hemma i Svedala på Nyårsafton. Min solbränna ramlade liksom av på flyget från Bangkok till Frankfurt. Vågade knappt röra mig där jag satt. Varför är det alltid så? Att det bruna blir vitt flag så fort du lämnar beachen?
De två sista dagarna spenderade vi i Bangkok och shoppade som vi aldrig gjort förr. Det ska vi inte göra om. Avsluta med storstaden alltså. Nästa gång b ö r j a r vi med shopping för att kunna pressa i solen de sista dagarna innan hemfärd. Jag är verkligen besatt av solen. Kommer bli som ett russin när jag blir gammal javisst, men vafan är hellre ett brunt russin än en vit flörtkula. Ibland känns det som om jag drömt alltihopa, att vi inte åkt iväg i 3 veckor och missat julen hemma eller shoppat bland typ 3000 riskokare eller åkt fullständigt livsfarliga tuk-tuk eller nånting. Att jag ska börja jobba på torsdag känns oxå som ett skämt. Ett f e t t skämt. Vill liksom bara krypa in en kokong och stanna där tills alla intryck har bleknat lite.

Mamma och pappa var hos oss igår och firade nyår. Det var så roligt att se dem igen och umgås. Och lilla Vyssen såklart. Ikväll ska han och jag ligga sked. Mys.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Gumman det är så skönt att du kom hem ordentligt.
NU saknar syrran dig så det värker. När ska vi ses egentligen?

Emma, sa...

Gumman, saknar dig oxå! Kanske vi kan ses och ta en lunch på fredag? Eller i helgen? Kramas

Anonym sa...

Hej gumman!! Ja förstår att det är tråkigt att vara tillbaka, samtidigt som man har hemlängtan när man väl är iväg. hoppas ni har tagit 400 bilder o filmat 72 timmar av resan får då kan ni drömma er tillbaka sen när ni tittar på det :)

JAG HAR SLUTAT RÖKA!!!! Min andra rökfria dag idag!! Går jätte bra. Kör med nikotinplåster. Men ja följer fortfarande gärna med ut o tar lite luft o kommer bort från arbetsplatsen en stund :)

Syns imorgon. Kram kram