fredag 15 februari 2008

Sol


Idag är jag ledig och det är fredag. Solen skiner och klockan är tio i nio på morgonen. Jag är alltså uppe redan. Drömde märkliga drömmar inatt, men mest om XL. Hatar det programmet. Hatar pivotabeller och rader och kolumner och leta rad och omfunktioner och cirkelreferenser och jag tror jag blir galen. Måste vila, måste tömma skallen på all information jag inte har ngn nytta av. Den som bara ligger och skaver som ett liggsår. Frågan är bara hur man blir AV med skavet?
Arbetskadad säger ngn, besatt säger en annan. Vaffan, säger jag. Ingalunda säger Barbro.
Fast ikväll ska vi ut och fira, mitt lilla fejs och jag. Det ska bli roligt och så ska jag köpa fint tyg idag till våra stolar vi ska ha i relaxavdelningen i källaren när bastun blir klar. Man måste se saker och ting positivt..
Nu ska jag peta in en pinne i brasan till och hänga tvätt. Sen kanske jag väcker Timo med två kastrullock.
Sol ute idag.

Inga kommentarer: