tisdag 4 mars 2008

Meningen


Vill inte sitta här eller ligga här och ha ont i magen.
Inte när solen skiner utanför och fåglarna kvittrar och alla är ute och promenerar. Alla pensios iaf. Jag har blivit allt klenare på sista tiden. Kan inte springa, för då får jag stela leder och värk. Kan inte stressa, för då får jag ont i magen. Kan inte ta det lugnt, för då får jag ont i huvudet. Vad är det frågan om? Ska det vara så här?
Vyssen bara tittar på mig, gäspar, jamar och vill ha mat. Ligger framför brasan eller på matsalsbordet och fattar ingenting. Trög katt.
Det är jobbigt att ha ett finger som petar en i magen hela tiden. Det gör minst ont om jag ligger på alla 4, men vaffan då kan jag ju bara ligga på alla 4...
Ska ut och sätta mig i solen en liten stund. Fast det är kallt ute, tror mina penséer frös ihjäl i natt. Nu står de framför brasan i vardagsrummet för återupplivning. Hoppas de vaknar.


2 kommentarer:

Anonym sa...

nämen, inte må dåligt ju.. :(

du behöver semester, 2 veckor i grekland typ. när åker vi? :)

många kramar

Anonym sa...

Hej gullesyster. Saknar dig så jag spricker.
Allt väl? Tyst på bloggen.
Jag är en virrpanna så stor jag är men du vet säkert att vi ska vara hos mamma på fredag.
Tänkte att det blir för stressigt om alla ska hetsa efter jobbet på torsdag. Så blir det lite påskfirande när man ändå är igång. :)

Ta hand om dig sålänge så hörs vi snar.t
Puss pusspusspuss