söndag 22 mars 2009

Gudrun


låg bredvid min huvudkudde när jag vaknade i morse. Mkt päls blev det i ansiktet. Men det gör ingenting, hon är så pluttig när hon ser att jag vaknat. Då piper hon lite och sträcker på sig. Det hon egentligen vill ha finns i mina öron. Hon är helt fullkomligt besatt av öronproppar. Pupillerna blir som äggulor när hon får syn på en. Jag gömmer mina i örngottet när jag vaknat, men ibland fattar hon det och borrar in i hela skallen i kudden för att kanske få tag på en. Hon är jävvligt snabb och far iväg över golvet med den i munnen. Vill att hon ska få leka med dem, men jag vågar inte ifall hon skulle råka svälja en. Så jag måste fara efter och ta tillbaka den fort som fn.
När Timo ska på muggen på natten hoppar hon direkt till hans säng och undersöker om han kanske tappat en i bingen. Det slår aldrig fel. Oftast sitter de kvar i örat men ibland har hon tur och smiter iväg med sin fångst. Katt o råtta får en ny innebörd nu.
Kanske man ska försöka tillverka en stor öronpropp som hon kan knaga på. Typ som en jättemachmellow. Haha.
hAhA som terre säger.
Saknar henne.
Det snöar i n t e där hon är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ina är också besatt av öronpluppar! Hon är som en hund o springer efter om man kastar iväg den haha