måndag 17 september 2007

Thai


Jag och min sambo åker till Thailand i vinter.
3 härliga veckor ska vi spendera på Koh Samui.
Vi har aldrig varit i Thailand, så det ska bli spännande. Tror jag.
Är lite skraj för eventuella kryp. De är kanske större där.
För en liten stund sedan tittade vi på tv. Vi fastnade på en kanal som visade tyngdlyftning för damer.
Bilden jag hade framför mig gällande kvinnor som lyfter 100 kg eller mer, passade inte riktigt in i det jag såg.
Det var 48 kg klassen.
Små, späda kvinns gled in och slängde upp 98 kg ovanför huvudet.
DET är respekt.
Efter ett tag kom en thailändska upp på podiet. Hon var kanske 145 cm lång och syntes knappt i profil. Precis innan hon ska lyfta upp skivstången skriker hon:
- Dooooo!
- Sooooo!
eller något som lät som det ovan.
Skithögt!
Då översätter min sambo:
RIS!
NUDLAR!
Jag bröt ihop av skratt!
TÄNK om hon vrålade det!! Haha.
Slutsats;
Allt är inte som man tror.
Girlpower!

Inga kommentarer: