tisdag 19 januari 2010

Fint ska de va

Hur gör man för att vakna på morgonen och tänka; Åh en ny dag!
Hur gör man för att inte behöva öppna ögonen med hjälp av fingrarna för de har typ klibbat ihop?
Hur gör man för att inte somna på toastolen när man sitter o kissar och petar sig i öronen med en tops samtidigt?
Och säg nu inte att man ska lägga sig i tid för det gör jag. Ibland. Mest för att testa om jag är lika trött. Och det är jag.
Tror även att det är lite fiiint att vara morgonpigg. "Ja, jag vaknar (av mig själv förstås) kl 05 och fullkomligt hoppar ur sängen och
äter frulle (gröt med 2 sunda smörgåsar, juice & en liten frukt) och läser tidningen i 2 lux och sjunger lite på en bra låt medan jag stryker och skrapar glatt bilen för att sedan bege mig till jobbet och då höja märkbart på ögonbrynen när jag möter en annan (läs Emma) i korridoren som fortfarande nästan sover och vill inte prata och vill inte läsa ngn jävla tidning och vill inte ha lysröret tänt och vill inte tänka på vad det ska ätas till middag. Nä, det är allt lite fult att vara kvällsmänniska. Iaf om du inte är morgonmänniska oxå.

1 kommentar:

anna sa...

hahaha love you! en jag pluggade med sa att han visslade när han gick upp kl 04,30. han dammsög, moppade golvet och sen gick han till sitt extrajobb innan skolan började kl 8.

man fick inte säga hatade för honom, det var ett för starkt ord.
jag hatade honom.