måndag 18 januari 2010

Nytt liv?

Klyschor finns det gott om.
Bland de värsta jag vet är:
- Nytt år, Nya möjligheter, Nya utmaningar!
- Den som lever får se eller lev nu, imorgon kan det vara försent.
Bara för det kommer jag inte på fler som jag stör mig på, men jag hör dem nästan dagligen. Tjattjatjat.
Utveckla mig hit och utveckla mig dit. Väx som människa och lev i nuet! Så gör du för att få mer tid över till dig själv!
Ät grönt och sunt, powerpromenera, sluta röka, pöka mer, sov ordentligt, dittodattoduttofanvetvad.
När blir det fint att inte ha en fullproppad kalender utan bara sitta och möka en hel dag? Frågar du mig är det långt dit. Visst folk kanske gör det i smyg men det är ändå inte liksom helt ok. MAN SKA GÖRA SAKER!
På s e m e s t e r n. Helst.
Nu är det mode i upplevelser!! Lite raggigt att ligga på en strand en hel dag. Näää, nu måste vi GÖRA något! Blir ju alldeles rastlös av att bara ligga här o ligga! Fiiiint att berätta om det när man kommer hem. HUR MKT MAN GJORT NÄR MAN VAR L E D I G!!!
Harkel säger jag. Hostattacksomnärjaghadekikhostaigymnasiet.
Harkel som bara farsan kan göra.
Ska det vara så här?
Läste ngnstans att det snart kommer att bli värdefullt att ha tid ÖVER! Ngn trendspanare spådde det.
Tro det?
Kanske när månen får en bror.
Framtilldess tänker jag fortsätta samla damm på semestern.
Och på helgerna.
Och efter jobbet.
Iallafall inte be om ursäkt för att jag inte GÖR något. Vettigt alltså...



2 kommentarer:

Fia sa...

Varför göra det idag som du kan skjuta upp till imorgon liksom!! Eller var det tvärtom... :)

terre sa...

men du gör väl massvis med vettiga saker. JAG däremot, här kan vi snacka mök. Fast jag börjar komma ur det nu och det känns jävligt skönt. Men när jag inte gjorde så mycket så var det näst intill olagligt.