tisdag 23 oktober 2007

Barn

Alla har barn i min omgivning, i magen eller utanför. På tv, på stan och på jobbet. Överallt ser jag mammor med barnvagnar och babyselar eller vad de heter.
Min väninna och arbetskamrat blev mamma för första gången igår kväll. En liten tjej. 47 cm lång. Jag är 175 cm.
I måndags sa vi hej då på jobbet och allt var som vanligt, hon var svullen och skulle ta bilen hem. Bebben skulle inte pluppa ut förrän 17 nov. Imorse undrade jag varför hon inte dök upp. Tänkte aldrig så långt att bäsen skulle komma redan. Men nu har den det. Hon är mamma.
Jag är inte mamma. Jag vill inte ha några barn.
I helgen var min väninna här med sin son som är 9 månader. Pluttig, men jag känner inte att jag vill ha en själv.
Sen kom min syrras son som är 6 år. Inte heller då känner jag att jag vill ha en egen. De är gulliga på avstånd liksom.
Tänk om jag alltid kommer känna så? Tänk om min klocka inte finns överhuvudtaget? Den som ska börja ticka. Är jag en dålig människa då? En onormal en som inte vill ha egna barn? En egoistisk jäkel? Kanske är jag ok, men inte lika älskvärd som andra kvinnor som valt att föra sina gener vidare?
Jag hör liksom folk viska; "Där är hon/dem som inte har några barn, stackars dem, det måste vara svårt att de inte kan få egna, varför adopterar de inte? Kanske de inte vill ha barn? Nää, så kan det väl inte vara??

Känns lite som homosexuella par som vill skaffa barn, det är ju ok för de flesta, inget onormalt, men lite oaccepterat i smyg? Eller är det inte så? I det tysta...

1 kommentar:

Tessan sa...

Om du ser barn överallt är väl det ett tecken?;)

I min ålder börjar folk på allvar känna att dem nåågon daag nåågon gåång ska få en bäs.
Jag har känt det men gör inte som så många andra verkar göra. Skaffa en med en jävla gång.

Jag vet morsor med skitkassa farsor som bara vill kröka och leva som alla utan barn och ta allvaret lite när dem själva känner för det, på morsornas bekostnad som får bära hela lasset.
Feta morsor som innan dem ens gått ut gymnasiet på släpig östgötska snackar om att skuaaffua eeaan tiiil daaa.

En sån morsa vill inte jag bli.
Utbildning, cash, och ha hunnit med det mesta man vill göra är ett mål. Och det har ju inte du än och eftersom du VET att du inte har det har du ingen anledning att känna dig dålig, eller brådska elelr ens någonting.
Det kan säga PLUPP och så vill du.
Minns att morsan var fuckin 44. det är ju typ..100 år dit. ;)