tisdag 2 oktober 2007

Hackahålhackahålhackahackahackahål


Timo hackar hål i betong.
Med en jäävligt stor hammare ser det ut som.
En sån där man brukar se svettiga killar med bar överkropp använda ute på gatan på typ reklam på tv.
Fast jag måste säga att Timo inte ser ut som dem.
Han är alldeles vit i ansiktet och håret är grått av allt jävvla damm som far omkring. Kryyyyper, leeetar sig ut genom dörrspringorna och nyckehål.
UT TILL MIG!!!
Jag har svabbat och satt upp täckplast, men vaffan hjälper det??
Det killar i näsan och jag har gula öronproppar.
Det blir nog fint när det blir klart och vi kan njuta av bastun när kylan kommer. Om några år eller så...
Allt tar sån tid! Varför kan man inte bara köpa en byggsats med det man behöver, sätta fast 1:an i 2:an osv och sen är det klart!? En automatisk ogräsrensare som suger tag i ogräset när det pluppar upp t ex. Eller en radiostyrd räffsa som krattar upp alla löv? eller varför inte en maskin som inte låter så förbannat!? Jag guppar nästan när jag skriver och det inte för att jag är så ivrig eller sanslöst speedad, nä.
Undrar hur T ser ut nu när han hackar hål? Är fötterna i marken eller fladdrar dem omkring?
Det måste kännas konstigt när han går och nannar sen, precis som när man var liten och åkte vattenrutchkana. Då kändes det som man fortfarande gjorde det när man gått och lagt sig. Haha.
Ska sätta på kaffe nu till byggnadsarbetaren.
Han är väl svag kan tänka...



1 kommentar:

Tessan sa...

HAHA!! Så jävla bra skrivet. garvar ihjäl mig här med. :)

Jo sådär. Man får visst inte TVÄTTA den här UFFIGA bäddmadrassen så jag har dränkt den med vanisch och lagt ut den på ballen.

Oh! Det lät jäkligt nice! Jag är gärna med på noterna, Walle oxå?