tisdag 16 oktober 2007

Lukta päcka


Vi håller ju som sagt på att renovera och bygga en bastu med relaxavdelning.
Det ser förjävligt ut just nu. För att inte tala om the schmell...
Det har nämligen stått en stor sjuhelvetes oljetank på golvet som tagits bort när vi flyttade in.
Till den går det två st rör som oljan har transporterats ifrån gatan. I de rören ligger det gammal skabbig olja eller liknande kvar och LUKTAR.
Timo har fyllt igen röret med isolering och sen slängt på cement och täppt igen hålet. Sen har vi lagt på gipsputs som vi ska måla vitt. Som jag skulle måla vitt idag.
När jag öppnade dörren och tittade på väggen är den gråsvart runt hålet, väggen har smittats ned av oljan som uppenbarligen inte stannat kvar i rörjävlet trots isolering och cement. Så nu kan jag inte måla.
Vi måste lägga in mer isolering från andra hållet så skiten torkar upp.
Jag menar, hur mkt i-landsproblem kan en människa tåla???
Det luktar fis när man öppnar dörren och även en stund efter att du har stängt den. På andra sidan.
Känns sådär. Som en ond, blöt, glidande alien som kommer ut från väggen, som ingen kan stoppa.
Allvarligt, CEMENT trodde jag typ skulle funka. Vilket skämt.
Tips någon?

Inga kommentarer: