måndag 1 oktober 2007

O lala!


Igår var jag och Timo på bio.
Det rimmar nästan eller hur? Haha.
Vi såg Tillsammans är man mindre ensam. Guuuu, så bra!!!
Och då menar jag inte jagärtjejochtyckeromromantiskadramafilmermedlööövochdjuuupi.
Nää, den var attans bra.
Ok, den var romantisk och genren var drama, men vaffan, Timo gav den oxå 5 klapp.
Franska är så otroligt vackert språk. Musiken mä. Maten är god, miljön är fin o man kanske vill bo där typ i en liten gränd med ett mysigt fik en trappa ned med massa mysiga fransmän i. OCH fransyskor.
Hon som spelar huvudrollen, Audrey Tautou är fransyska, en snygg en.
Hon spelade även i Amelie från Montmarte ju.
Fascinerad blir man.
Den hon kanske blir in lööv with är oxå rätt mysig. Man vill pussas mkt när man sett filmen. Och lyssna på dragspel.
Fast inte på Roland Cedermark direkt. Ni vet han som spelar introt till 100 höjdare med F&F.
Känner mig lite sugen att titta på Inspector Clouseau tillochmed.
Inte för att han är så mysig. Utan för att jag garvar så jag får svårt att ligga kvar i soffan.
Men allvarligt, se filmen!
Vi var bara 9 st i salongen, kanske var vi sent ute att se den, eller så har folk inte fattat vad de missar...



1 kommentar:

Tessan sa...

OH! DÅ ska du se "No reservations" med Zeta Jones och en annan snubbe. SÅ JÄÄVLA BRA!
Jag blir sugen på att laga mat. FIN mat, lyssna på fransk musik, samt ÄTA mycket! Och pussas! :) SEE!!!